Sunday, April 18, 2010

PeRMiNTaaNKu

sabar itu sebahagian daripada iman,,
bertahanlah kamu!hanya untuk beberapa ketika sahaja lagi,,
segalanya insyaALLAH akan berakhir,,,
penantian itu satu penyeksaan,,
tapi mengharapan terhadap penantian kali ini begitu tinggi,,
harap dapat capai dan kecapi nikmat dunia yang sementara ini sebaiknya
utk berbakti kepada yang tercinta,, ayah dan bonda tersayang,kakak dan adik yang di kasihi,,,,
begitu banyak perkara yang berlegar-legar di benak ku ketika ini,,,,
hanya DIA sahaja yang tahu,,
YA ALLAH,,,
sesungguhnya aku mohon kepada-Mu,
untuk mendapat rahmat dari sisi-Mu,
untuk membimbing kalbuku,
mengatur hal-hal yang belum teratur,
menolak dugaan,
memperbaiki hubunganku,
memelihara agamaku,
menjaga niatku yang tidak kelihatan,
mengangkat dan meyucikan amalku yang kelihatan
mencemerlangkan wajahku,
memberi petunjuk kepadaku untuk melangkah ke jalan yang lurus,
memenuhi hajatku
dan menjagaku dari segala kejahatan,
YA ALLAH,
sesungguhnya aku pohonkan keimanan yang tulus ikhlas,
melimpahi seluruh hati ku,
ku pohonkan juga keyakinan yang benar sehingga aku ketahui bahawa tidak ia akan mengenai diriku oleh sesuatu musibbah kecuali dengan apa yang telah ENGKAU tentukan buat diriku,
jadikan aku redha dengan segala ketentuan-MU,
YA ALLAH,
aku pohonkan keimanan yang jujur,
keyakinan yang tidak kufur lagi kemudiannya,
aku pohonkan juga rahmat-MU yang dapat menampung anugerah kemuliaan rahmat-MU di dunia dan di akhirat,
YA ALLAH,
ku pohonkan kemenangan ketika menemui-MU,
ketabahan hati ketika menerima keputusan-MU,
aku pohonkan dari-MU tempat kedudukan para syuhada' dan kehidupan orang-orang yang bahagia,
dan mendapat pertolongan unutk menghadapi musuh dan menyertai para nabi-MU
YA ALLAH,
kepadamu lah aku menempatkan hajatku,
meskipun lemah buah fikiranku dan singkat amalku,
namun aku amat berhajat kepada rahmat-MU,
Oleh kerana itu, aku mohon kepada-MU,
Pengadil segala perkara,Penyembuh segala hati,
semoga ENGKAU selamatkanlah aku dari hukuman seksa api neraka-MU,
huru-hara fitnah kubur,
dan godaan-godaan yang menghancurkan,
YA ALLAH,
di mana buah fikiranku sangat lemah,
dan amal-amal perbuatanku sangat jauh dari sempurna,
aku berdoa dan tetap memohon perlindungan dari-MU,
ENGKAU lah Penguasa seluruh alam,
YA ALLAH,
jadikan lah kami orang yang menunjukan dan dapat petunjuk,
tidak sesat dan tidak menyesatkan,
hidup damai dalam segala kekasih-MU,
YA ALLAH,
inilah doa permohonan ku,
terserahlah kepada-MU untuk memperkenankan,
inilah yang terkuasa olehku,
hanya kepada-Mu lah terletaknya harapanku,
Sesungguhnya,kami adalah kepunyaan ALLAH dan kepada-NYA jua lah kami pasti kembali,
tiada daya dan upaya kami,
melainkan dengan pertolongan ALLAH yang Maha Tinggi, lagi Maha Agung....
AMIN,,,,

1 comment: